פיצוץ בצינור – דליפה שהתייבשה

עמוד הבית פורומים פורום אינסטלטורים פיצוץ בצינור – דליפה שהתייבשה

מוצגות 3 תגובות – 1 עד 3 (מתוך 3 סה״כ)
  • תגובות
  • #49363
    פיצוץ בצינור – דליפה שהתייבשה

    שלום רב,
    אני שוכר בדירת שותפים גדולה בה הצנרת ישנה אבל באופן כללי במצב  יחסית טוב (כך נאמר על ידי אחד האינסטלטורים שביקר כאן פעם). הדירה מבוטחת על ידי חברת ביטוח של צנרת. ישנו מקטע בצינור, בתוך קיר שליד חדר האמבטיה (מצורף קישור לתמונה שלו), שלפני חצי שנה היה בו פיצוץ.
    הפיצוץ התגלה כיוון שראינו עובש ובועות שהצטברו על הקיר, עד שהבאנו את חברת הביטוח של הצנרת שפתחו את הקיר וגילו את הדליפה  בחלק העליון של המקטע  שבתמונה. הצינור שדלף הוחלף על ידי הצינור הכחול (העליון). בסוף ההליך סגרו לנו מחדש את הקיר. אולם, זמן די קצר אחר כך החלו שוב סימנים של רטיבות ועובש על הקיר (עדיין ניתן לראות זאת בתמונה בצהוב שעל הקיר..), והפעם מצא הנציג+הפקח של חברת הביטוח שיש דליפה מהצינור הימיני של אותו מקטע הצנרת שבתמונה. ואכן, דאז, הצינור היה לח. בעלת הדירה (ששמעה מהפקח טלפונית על המקרה) לא רצתה לשלם השתתפות עצמית בטוענה שחברת הביטוח רק ממציאים אבחונים לפיצוצים בצנרת שלא באמת קיימים כדי לעשות עליה קופה.. וכך הנושא נזנח בין הכסאות כחודש נוסף, ובינתיים הרטיבות במקטע הפסיקה "לפתע", וכל העסק שם התייבש.. היא שלחה את האינסטלטור שלה לאבחן את הבעיה וזה אמר שאין פיצוץ נוסף בצנרת, ואינסטלטור נוסף של חברת הביטוח (אם כי הפעם קבלן, חיצוני אליהם) איבחן אף הוא שיבש שם ואין פיצוץ נוסף..
    ובכן, שאלתי היא, לאור כל המידע שכתבתי, איך זה הגיוני שפיצוץ בצנרת פתאום מתייבש? האם האבחון של שני האינסטלטורים נכון והבעיה לא תחזור שוב ולא נצטרך שוב לפתוח הקיר עקב נזילה חוזרת?
    במקביל יש בעיה של אבנית בצנרת, כי זרם המים החמים במקלחת שליד הקיר חלש מאוד, ונאמר לנו שיתכן והזרמת חומר מסיר אבנית תפתור את הבעיה. אז, יכול להיות שפעולה כזו תפתח גם את הסתימה שגרמה אולי לצינור הדולף "להתייבש" לפתע? (ואז יהיה כדאי לנו לחכות עם הבקשה מחברת הביטוח שיסגרו לנו מחדש את הקיר..)
    זהו מקרה יחודי ומוזר, שגורר אותנו השותפים חסרי האונים כבר זמן רב, ואיננו יודעים כבר למי להאמין, כי לכל צד יש אינטרס לאיבחון אחר – לאינסטלטור של בעלת הדירה – לאבחן שאין פיצוץ נוסף בצינור (כי יודע שהצנרת מבוטחת בחברת ביטוח ושבעלת הדירה לא תשלם לו על תיקון, אז מצידו רוצה לרצות אותה), לאינסטלטורים של חברת הביטוח – לאבחן שיש פיצוץ שדורש תיקון בהשתתפות עצמית.. כך שאין לי מושג כבר מה באמת הבעיה פה. ואיך לעזזל דליפה פתאום נפסקת ויוצרת בלבול כזה באבחון?
    אודה מאוד לפתרון בנושא,
    בתודה מראש

    שוב קישור לתמונה: https://www.dropbox.com/s/74t7abhs39md6ki/2013-11-07%2021.22.01.jpg

    #49365
    דליפה

    ראשית אין חוקים במים
    יכול להיות שהיתה נזילה שהתיבשה מגרגר חלודה שסתם את הנזילה
    הכי טוב זה להמתין בסבלנות
    אם הנזילה חוזרת אזי ישנה אחריות של חברת הביטוח
    אם מזהים מוקד חדש של נזילה ,לפני ההחלפה דירשו לראות את הנזילה בעניים

    #49367
    תודה אבל,

    אז נגיד להם לסגור לנו בינתיים את הקיר ונקווה שלא יחזור,
    אבל.. אם הנזילה תחזור באותו מוקד (ולא בנקודה חדשה) אז חברת הביטוח מחויבת לתקן את הצינור מבלי לדרוש דמי השתתפות עצמית? (כפי שעשו כאמור כשנתגלתה דליפה בנקודה חדשה דאז)

    תודה רבה

מוצגות 3 תגובות – 1 עד 3 (מתוך 3 סה״כ)
כתיבת תגובה בתור אורח באתר. כניסה לחשבון שלי
פרסום תגובה
הפרטים שלך