לחץ מים הוא מרכיב חיוני בחיי היומיום שלנו, בין אם זה לבישול, רחצה או שטיפת כלים. לחץ מים נמוך יכול להיות מתסכל וגוזל זמן, מה שמוביל ליעילות מופחתת ולבזבוז משאבים. למרבה המזל, בעזרת מגביר לחץ מים, אפשר להגביר את לחץ המים וליהנות מאיכות חיים טובה יותר.

מה זה מגביר לחץ מים?

 

מגביר לחץ מים הוא מכשיר שמגביר את לחץ המים במערכת האינסטלציה של הבית. הוא מותקן על קו המים הראשי, בדרך כלל לאחר מד המים, ומגביר את הלחץ של המים הנכנסים לפני שהוא מגיע לברזים, מקלחות ומכשירים בבית שלך. מגביר לחץ מים עובד על ידי דחיסת המים כפי שהוא עובר דרך המכשיר, אשר מגביר את הלחץ שלה. זה מבטיח שיש לחץ מים עקבי ונכון בכל הבית, גם כאשר ברזים מרובים או מכשירים נמצאים בשימוש בו זמנית.

 

איך עובד מגביר לחץ מים?

 

מגביר לחץ מים עובד על ידי דחיסת המים תוך כדי זרימתם דרך המכשיר, מה שמגביר את הלחץ. המכשיר מותקן בדרך כלל על קו המים הראשי, אחרי מד המים, ולפני שהמים נכנסים למערכת הצנרת של הבית. המים זורמים דרך המכשיר, המכיל בוכנה או דיאפרגמה שדוחסת את המים ודוחפת אותם החוצה בלחץ גבוה יותר. המכשיר מצויד במד לחץ ובשסתום לשחרור לחץ כדי להבטיח שלחץ המים יישאר בטווח בטוח ומקובל. שסתום שחרור הלחץ הוא תכונת בטיחות הנפתחת אם לחץ המים הופך גבוה מדי, ומונעת נזק למכשיר ולמערכת הצנרת. באופן כללי, מגביר לחץ מים הוא פתרון יעיל להגברת לחץ המים בבתים עם לחץ מים נמוך, להבטיח שיש אספקה עקבית ואמינה של מים לכל צרכי הבית.

 

סוגים של מגבירי לחץ מים

 

ישנם שני סוגים עיקריים של מגבירי לחץ מים: מגבירי לחץ מים לכל הבית ומגבירי לחץ מים בנקודת שימוש.

 

מגבירי לחץ מים לכל הבית: אלו מותקנים על קו המים הראשי ומגבירים את לחץ המים לכל הבית. מגבירי לחץ מים לכל הבית הם בדרך כלל גדולים וחזקים יותר מדגמים של נקודת שימוש ויכולים להתמודד עם קצב זרימה גבוה יותר.

 

מגבירי לחץ מים בנקודת שימוש: מגבירי לחץ מים בנקודת שימוש: אלה מותקנים במקומות ספציפיים בבית שלך, כמו מתחת לכיור או בראש המקלחת, ומגבירים את לחץ המים עבור המתקן המסוים הזה. מגבירי לחץ מים בנקודת שימוש הם קטנים יותר ופחות חזקים מדגמי הבית כולו, אך הם נוחים יותר וקלים יותר להתקנה.

 

יש גם מגבירי לחץ מים חשמליים ולא חשמליים. דגמים חשמליים דורשים מקור חשמל כדי לפעול והם חזקים יותר, בעוד שדגמים לא חשמליים הם פשוטים יותר וניתן להפעיל אותם על ידי זרימת המים בלבד. בנוסף, ישנם מגבירי לחץ מים מתכווננים ולא מתכווננים. דגמים מתכווננים מאפשרים להגדיר את רמת לחץ המים הרצויה, בעוד לדגמים שאינם מתכווננים יש רמת לחץ קבועה. סוג מגביר לחץ המים שתבחרו יהיה תלוי בצרכים ובתקציב הספציפיים שלכם.

 

סימנים לכך שאתם צריכים מגביר לחץ מים

 

הנה כמה סימנים לכך שאתם זקוקים לתוספת לחץ מים בביתכם:

 

לחץ מים נמוך בברזים ובמקלחות: אם לברזים או למקלחות אצלכם יש זרימת מים חלשה או לוקח זמן רב להתמלא, זה עשוי להיות סימן כי לחץ המים שלך נמוך מדי.

 

מילוי איטי של מיכלי שירותים: אם למיכל האסלה לוקח זמן רב להתמלא מחדש לאחר השטיפה, ייתכן שהדבר נובע מלחץ מים נמוך.

 

צינורות רועשים: אם אתם שומעים קולות דפיקות או שקשוקים המגיעים מהצינורות כשאתם פותחים ברז, ייתכן שזה נובע מלחץ מים נמוך.

 

לחץ מים משתנה: אם לחץ המים משתנה במהלך היום, או יורד משמעותית כאשר מספר ברזים או מכשירים נמצאים בשימוש, זה עשוי להיות סימן שאתם זקוקים להגברת לחץ המים. 

 

אם אתם נתקלים בכל אחת מהבעיות הללו, ייתכן שהגיע הזמן לשקול התקנת מגביר לחץ מים בבית.

 

גורמים שיש לקחת בחשבון בעת ​​בחירת מגביר לחץ מים

 

בעת בחירת מגביר לחץ מים עבור הבית, ישנם מספר גורמים לשקול כדי להבטיח כי אתם בוחרים את המכשיר הנכון לצרכים שלכם. הנה כמה גורמים מרכזיים שיש לזכור:

 

קצב הזרימה: קצב הזרימה של מגביר לחץ המים צריך להתאים לקצב הזרימה של מערכת הצנרת בבית. אם קצב הזרימה נמוך מדי, ייתכן שהוא לא יספק לחץ מים הולם, ואילו אם הוא גבוה מדי, הוא עלול לגרום נזק למערכת הצנרת שלך.

 

טווח לחץ: טווח הלחץ של מגביר לחץ המים צריך להתאים לצרכי לחץ המים של הבית. זה אמור להיות מסוגל לספק מספיק לחץ כדי לענות על הצרכים מבלי לחרוג מרמות בטוחות.

 

רמת רעש: מגבירי לחץ מים מסוימים יכולים להיות רועשים, מה שעשוי להדאיג אם יש אתם רגישים לרעש או שאתם מתקינים את המכשיר במיקום קרוב לחללי מגורים.

 

עמידות ואמינות: חשוב לדאוג למגביר לחץ מים שבנוי להחזיק מעמד ויספק ביצועים אמינים לאורך זמן.

 

סוג המכשיר: שקלו אם אתם צריכים מגביר לחץ מים לכל הבית או דגם של נקודת שימוש, ואם אתם מעדיפים מכשיר חשמלי או לא חשמלי.

 

ראש מקלחת מגביר לחץ

 

ראש דוש מגביר לחץ הוא סוג של מגביר לחץ מים בנקודת שימוש המותקן ישירות על מקלחון. הוא נועד להגביר את לחץ המים ולשפר את זרימת המים למקלחת.

 

התקנת מגביר לחץ מים לראש מקלחת היא דרך פשוטה ומשתלמת להגביר את לחץ המים במקלחת מבלי להתקין מגביר לחץ מים לכל הבית. מגבירי לחץ מים למקלחת מגיעים בדרך כלל בדגמים מתכווננים ולא מתכווננים, וניתן להתקין אותם ללא צורך בסיוע מקצועי באינסטלציה.

 

אחד היתרונות של מגביר לחץ מים ראש מקלחת הוא שניתן להסירו בקלות ולהתקין מחדש במידת הצורך. זה הופך אותו לפתרון נוח עבור שוכרים שרוצים לשפר את חווית המקלחת שלהם מבלי לבצע שינויים קבועים במערכת האינסטלציה.

 

מגביר לחץ מים ביתי מחיר

 

המחיר של מגביר לחץ מים לבית יכול להשתנות בהתאם למספר גורמים, כגון סוג וגודל המכשיר, המותג ורמת ההתקנה הנדרשת, טווח המחירים של מגביר לחץ מים לכל הבית יכול להשתנות בהבדלים של עשרות אחוזים או יותר, כאשר ישנם כמה דגמים יוקרתיים יקרים יותר.

 

חשוב לזכור כי בעוד שמגביר לחץ מים עשוי להיראות כמו השקעה משמעותית, הוא יכול לספק יתרונות משמעותיים ולשפר את איכות החיים בביתכם. לחץ מים נמוך עלול לגרום לתסכול, בזבוז זמן ואפילו נזק למערכת האינסטלציה שלכם, כך שהשקעה במגביר לחץ מים יכולה בסופו של דבר לחסוך לכם כסף וכאבי ראש בטווח הארוך.

 

כאשר קונים מגביר לחץ מים, חשוב לקחת בחשבון את התקציב ואת הצרכים הספציפיים של הבית שלכם כדי למצוא מכשיר שיספק לכם לחץ מים אמין ועקבי. הקפידו לקחת בחשבון גם עלויות נוספות, כגון התקנה מקצועית, בעת קביעת העלות הכוללת של המכשיר.

אמנון אינסטלציה
אמנון אינסטלציה
אמנון אינסטלציה

מנהל מקצועי פורום אינסטלציה

אמנון אינסטלציה קיים כ-6 שנים כעסק עצמאי בתקופה זו תרמתי מניסיוני לעבודות רבות מורכבות ופשוטות כגון החלפת צנרת בשיפוצים של בתי מלון ודירות פרטיות, איתור נזילות במצלמה תרמית עובד עם מוסדות ממשלתיים כגון המכון הגיאולוגי, עבודה שוטפת עם בתי ספר וגני ילדים, וועדי בתים ובעלי נכסים. למידע נוסף על העסק לחצו כאן

שאלות גולשים מהפורום בנושא מגביר לחץ מים

הגברת / הפחתת לחץ

דירה חדשה בבניין ישן (תמא), הגלל לחץ מים חלש התקנתי מגביר לחץ רק לדירה, חשמלית אחרי השעון. כל שנה יש לי פיצוץ בצינור מים חמים (צנרת sp לא מקורית). + שמתי לב שהלחץ בחמים (דוד על הגג) חזק מזה של החמים...

הודעות בפורום פורום אינסטלטורים 17/05/2019
הגברת / הפחתת לחץ

דירה חדשה בבניין ישן (תמא), הגלל לחץ מים חלש התקנתי מגביר לחץ רק לדירה, חשמלית אחרי השעון. כל שנה יש לי פיצוץ בצינור מים חמים (צנרת sp לא מקורית). + שמתי לב שהלחץ בחמים (דוד על הגג) חזק מזה של החמים...

הודעות בפורום פורום אינסטלטורים 17/05/2019