גוף החימום בדוד הוא מרכיב מכריע המבטיח חימום יעיל ואפקטיבי של מים . עם הזמן, גוף החימום עלול להיות פגום, וכתוצאה מכך, לגרור ביצועים מופחתים וחשבונות אנרגיה גבוהים. אמנם זה עשוי להיות מפתה להזמין איש מקצוע שיחליף את גוף החימום, אך זו עלולה להיות הוצאה יקרה. למרבה המזל, החלפת גוף החימום בדוד שלך היא משימת עשה זאת בעצמך שיכולה לחסוך לך כסף.

המבנה של גוף החימום בדוד

 

לפני שתנסה להחליף את גוף החימום בדוד שלך, חשוב להבין כיצד הוא פועל ואת הסוגים השונים הזמינים. גוף החימום בדוד אחראי לחימום המים המשמשים למטרות שונות, כגון רחצה, בישול וניקוי.

 

ישנם שני סוגים עיקריים של גופי חימום המשמשים דוודים: טבילה ומחסנית. גופי חימום טבילה עשויים בדרך כלל מנחושת או פלדת אל-חלד והם מוכנסים ישירות למים. גופי חימום של מחסנית, לעומת זאת, עשויים מנדן מתכת ומוכנסים לתוך צינור העובר דרך מיכל הדוד.

 

בנוסף לסוג גוף החימום, חשוב להבין את הרכיבים השונים המרכיבים את הגוף. רכיבים אלה כוללים את המעטה, רכיב התנגדות, מסופים וחומרת הרכבה. כל רכיב ממלא תפקיד חיוני בתפקוד של גוף החימום ויש לשקול אותו בעת החלפת הגוף בדוד.

 

סימנים שהגיע הזמן להחליף את גוף החימום בדוד

 

ישנם מספר סימנים לכך שגוף החימום של הדוד עשוי להזדקק להחלפה. אחד הסימנים הנפוצים ביותר הוא מחסור במים חמים או חימום לא מספיק של המים. זה יכול להיות בגלל גוף חימום לא תקין כי הוא כבר לא מסוגל לחמם את המים ביעילות.

 

סימן נוסף שיש לשים לב אליו הוא רעשים יוצאי דופן המגיעים מהדוד. גוף חימום שאינו תקין עלול לגרום לרעשים של דפיקות או שריקות עקב הצטברות של משקעים מינרליים סביב הגוף.

 

אם אתם מבחינים בדליפות סביב הדוד, זה יכול להיות גם סימן של גוף חימום פגום. דליפות יכולות להתרחש כאשר גוף החימום נחלד או התבלה, מה שגורם למים לחלחל החוצה מהדוד.

 

לבסוף, עלייה בחשבון החשמל יכול להצביע על כך שגוף החימום אינו מתפקד ביעילות. גוף חימום פגום עשוי לדרוש יותר אנרגיה כדי לחמם את המים, וכתוצאה מכך חשבון חשמל גבוה יותר.

 

איך להחליף גוף חימום בדוד?

 

יש לכבות את אספקת החשמל לדוד ולאפשר למים להתקרר: לפני תחילת תהליך ההחלפה, חשוב לכבות את אספקת החשמל לדוד ולאפשר למים להתקרר. זה ימנע תאונות או פציעות שיכולות להתרחש מעבודה עם מים חמים או חשמל.

 

לסגור את אספקת המים ולנקז את המים מהדוד: לאחר מכן, לסגור את אספקת המים לדוד ולנקז את המים מהדוד. זה יקל על הגישה לגוף החימום וימנע דליפת מים במהלך תהליך ההחלפה.

 

הסירו את המכסה או את לוח הגישה כדי לחשוף את גוף החימום: אתרו את המכסה או את לוח הגישה שמכסה את גוף החימום והסירו אותו. זה יחשוף את גוף החימום ויאפשר להסיר אותו.

 

השתמשו במולטימטר כדי לבדוק את חיבורי החשמל לגוף החימום כדי לוודא שאין זרימת חשמל אליו: לפני נגיעה בגוף החימום, השתמשו במולטימטר כדי לבדוק את חיבורי החשמל כדי לוודא שאין זרימת חשמל אליו. זה ימנע מכות חשמל או פציעות.

 

נתקו את החוטים מגוף החימום באמצעות חותכי חוטים או מתכת חשיפה: השתמשו בחוטי תיל או במתכת חשיפה כדי לנתק את החוטים מגוף החימום. יש לשים לב לתצורת החיווט כדי להבטיח שתוכלו לחבר את גוף החימום החדש כהלכה.

 

שחררו את האומים או הברגים שמחזיקים את גוף החימום במקומו באמצעות מפתח ברגים: השתמשו במפתח ברגים כדי לשחרר את האומים או הברגים שמחזיקים את גוף החימום במקומו. בהתאם לסוג גוף החימום, ייתכן שיהיה עליכם להשתמש במפתח ברגים פתוח או שקע.

 

הסירו בזהירות את גוף החימום הישן מהדוד: ברגע שהאומים או הברגים משוחררים, הסירו בזהירות את גוף החימום הישן מהדוד. היזהרו שלא לפגוע באף אחד מהרכיבים או החוטים האחרים.

 

התקינו את גוף החימום החדש, וודאו שהוא תואם את המפרט של הדוד שלכם: התקינו את גוף החימום החדש, וודאו שהוא תואם את המפרט של הדוד שלכם. עיינו בהוראות היצרן כדי לוודא שהתקנתם אותו כראוי.

 

השתמשו בסרט טפלון לאיטום החיבורים בין גוף החימום החדש לדוד: השתמשו בסרט טפלון לאיטום החיבורים בין גוף החימום החדש לדוד. זה ימנע דליפת מים ויבטיח שגוף החימום מאובטח כראוי למקומו.

 

חברו מחדש את החוטים לגוף החימום החדש: חברו מחדש את החוטים לגוף החימום החדש, וודאו שאתם מחברים אותם באותה תצורה כמו גוף החימום הישן.

 

מלאו את הדוד במים ובדקו אם יש דליפות: לאחר התקנת גוף החימום החדש והחוטים מחוברים, מלאו את הדוד במים ובדקו אם יש דליפות. זה יבטיח כי גוף החימום פועל כראוי וכי אין דליפות במערכת.

 

הפעילו את אספקת החשמל לדוד ובידקו את גוף החימום החדש על ידי הפעלת מים חמים: לבסוף, הפעילו את אספקת החשמל לדוד ובידקו את גוף החימום החדש על ידי הפעלת מים חמים. יש לבדוק שהמים מתחממים כראוי, ואין דליפות או בעיות אחרות.

 

טיפים לשמירה על גוף החימום החדש שלכם

 

לאחר שהחלפתם את גוף החימום בדוד שלכם, חשוב לטפל בו כדי למנוע בעיות עתידיות. הנה כמה טיפים לשמירה על גוף החימום החדש שלך:

 

בדקו את גוף החימום באופן קבוע: עשו לכם מנהג לבדוק את גוף החימום באופן קבוע עבור כל סימני בלאי או נזק. זה יכול לעזור לתפוס כל בעיה בשלב מוקדם לפני שהם נהפכים לרציניים יותר.

 

השתמשו בתמיסת הסרת אבנית: אם יש מים קשים באזור שלכם, משקעי מינרלים יכולים להצטבר על גוף החימום לאורך זמן, ולהשפיע על יעילותו. כדי למנוע זאת, השתמשו מעת לעת בתמיסת הסרת אבנית כדי להסיר כל הצטברות.

 

שמרו על גוף החימום נקי: הקפידו לשמור על גוף החימום נקי וללא פסולת. זה יעזור לו לתפקד בצורה יעילה יותר ולמנוע כל סתימה או חסימות.

 

השתמשו בטמפרטורת המים הנכונה: שימוש במים חמים מדי עלול לגרום נזק לגוף החימום לאורך זמן. הקפידו להשתמש בטמפרטורת המים המומלצת עבור הדוד שלכם כדי למנוע נזק.

 

בידוד הדוד: בידוד הדוד יכול לעזור לו לשמור על חום טוב יותר, להפחית את העומס על גוף החימום ולשפר את יעילותו.

מתי לפנות לאיש מקצוע?

 

בעוד שהחלפת גוף חימום בעצמך יכולה להיות פתרון חסכוני, ישנם מקרים שבהם עדיף להזמין איש מקצוע. להלן מספר מצבים שבהם ייתכן שתצטרכו להזמין איש מקצוע לצורך החלפת גוף חימום:

 

חוסר ניסיון: אם אין לכם שום ניסיון בעבודה עם דוודים או רכיבים חשמליים, אולי עדיף להזמין איש מקצוע. ניסיון להחליף את גוף החימום ללא ידע או הכשרה מתאימים עלול להיות מסוכן ועלול לגרום נזק נוסף לדוד.

 

מערכות דוודים מורכבות: אם לדוד שלכם יש מערכת מורכבת או עיצוב ייחודי, ייתכן שיהיה קשה להחליף את גוף החימום בעצמכם. איש מקצוע יכול לספק את המומחיות הדרושה כדי לנווט במערכות אלו ולהחליף את גוף החימום בצורה נכונה.

 

דאגות הקשורות לאחריות: אם הדוד עדיין נמצא תחת אחריות, ניסיון להחליף את גוף החימום בעצמך עלול לבטל את האחריות. שכירת איש מקצוע יכולה להבטיח כי ההחלפה תבוצע כראוי ושהאחריות תישאר ללא פגע.

 

אילוצי זמן: אם אין לך זמן או משאבים להחליף את גוף החימום בעצמך, שכירת איש מקצוע יכול להיות פתרון נוח. הם יכולים להשלים את ההחלפה במהירות וביעילות, מה שמאפשר לך לחזור לשגרת היומיום שלך.

 

החלפת גוף חימום בדוד מחיר

 

העלות של החלפת גוף חימום הדוד יכול להשתנות בהתאם למספר גורמים, כגון סוג הדוד, סוג של גוף חימום, ואת עלות העבודה באזור שלך. בממוצע, העלות של גוף חימום חדש יכול לנוע בהבדלים של עשרות אחוזים או יותר, בהתאם למפרט.

 

אם אתם שוכרים איש מקצוע שיחליף את גוף החימום, יש לשלם עלות נוספת עבור העבודה. עלות העבודה יכולה להשתנות בהתאם לניסיון ולכישוריו של איש המקצוע, כמו גם למורכבות תהליך ההחלפה.

 

חשוב לציין כי העלות של לא להחליף גוף חימום פגום יכול להיות הרבה יותר גבוה בטווח הארוך. גוף חימום פגום יכול לגרום לדוד שלך לעבוד פחות ביעילות, מה שמוביל לחשבונות חשמל גבוהים יותר. זה יכול גם לגרום לרכיבים אחרים להתבלות מהר יותר, וכתוצאה מכך לתיקונים או החלפות תכופים יותר.

אמנון אינסטלציה
אמנון אינסטלציה
אמנון אינסטלציה

מנהל מקצועי פורום אינסטלציה

אמנון אינסטלציה קיים כ-6 שנים כעסק עצמאי בתקופה זו תרמתי מניסיוני לעבודות רבות מורכבות ופשוטות כגון החלפת צנרת בשיפוצים של בתי מלון ודירות פרטיות, איתור נזילות במצלמה תרמית עובד עם מוסדות ממשלתיים כגון המכון הגיאולוגי, עבודה שוטפת עם בתי ספר וגני ילדים, וועדי בתים ובעלי נכסים. למידע נוסף על העסק לחצו כאן

שאלות גולשים מהפורום בנושא החלפת גוף חימום בדוד

מים מסריחים לאחר החלפת גוף חימום בדוד חשמלי

שלום, החליפו לי את גוף החימום בדוד לפני כשבוע ומאז יש ריח של פלסטיק מהמים החמים שרק הולך ומתחזק עם כל יום שעובר. דיברתי עם האינסטלטור ואמר להפעיל את הדוד במשך 3 שעות, 3 פעמים, וזה אמור לפתור את...

הודעות בפורום פורום אינסטלטורים 11/05/2015
מים מסריחים לאחר החלפת גוף חימום בדוד חשמלי

שלום, החליפו לי את גוף החימום בדוד לפני כשבוע ומאז יש ריח של פלסטיק מהמים החמים שרק הולך ומתחזק עם כל יום שעובר. דיברתי עם האינסטלטור ואמר להפעיל את הדוד במשך 3 שעות, 3 פעמים, וזה אמור לפתור את...

הודעות בפורום פורום אינסטלטורים 11/05/2015
גוף חימום בדוד

שלום. החלפתי גוף חימום בדוד שנמצא מחוץ למבנה. לאחר מכן המים הקרים במקלחת יצאו בזרם חלש מאוד. יעצו לי להזרים מים חמים למים הקרים כדי תור את הבעיה. למה הכוונה? תודה מראש

הודעות בפורום פורום אינסטלטורים 29/09/2013
גוף חימום בדוד

שלום. החלפתי גוף חימום בדוד שנמצא מחוץ למבנה. לאחר מכן המים הקרים במקלחת יצאו בזרם חלש מאוד. יעצו לי להזרים מים חמים למים הקרים כדי תור את הבעיה. למה הכוונה? תודה מראש

הודעות בפורום פורום אינסטלטורים 29/09/2013
החלפת גוף חימום

שלום כמה צריך לעלות החלפת גוף חימום בדוד שמש תודה

הודעות בפורום פורום אינסטלטורים 21/03/2013
החלפת גוף חימום

שלום כמה צריך לעלות החלפת גוף חימום בדוד שמש תודה

הודעות בפורום פורום אינסטלטורים 21/03/2013
החלפת גוף חימום

שלום האם החלפת גוף חימום בדוד שמש מחייב ריקון כל המים מהדוד ? תודה

הודעות בפורום פורום אינסטלטורים 07/03/2013
החלפת גוף חימום

שלום האם החלפת גוף חימום בדוד שמש מחייב ריקון כל המים מהדוד ? תודה

הודעות בפורום פורום אינסטלטורים 07/03/2013